IMG_ЕVuchkov_2120 лева месечно осигуряват покритие с лимит 4 млн. лв. в цяла Европа

Предлагаме международни здравни застраховки „Здраве без граници“ съвместно с една от най-големите глобални застрахователни групи – АХА

Интервю с Емил Вучков, Изпълнителен директор на Застрахователно дружество България за списание Мениджър

– Господин Вучков, как работодателите извличат максимални ползи от здравното застраховане на своите служители?

Има две основни ползи – едната е финансова и лесно измерима, другата е свързана с времето. Нека ви дам пример – ако имате здравен проблем  вариантите са два – да отидете директно в лечебно заведение по ваш избор и да си платите за прегледа и изследванията, или да отидете първо при личния си лекар, да изчакате, той да ви прегледа и да ви насочи към специалист. Ако нямате здравна застраховка в първия случай плащате пари от джоба си, а ако здравния проблем се задълбочи ще имате финансови проблеми и няма да сте мотивиран да работите. Във втория държавата покрива лечението ви, но губите немалко време в разкарване по лекари, и съответно не сте на работа.. И двата проблема се решават ако имате здравна застраховка. От данните, с които разполагаме за нашите клиенти, изчислихме ефекта от спестеното време и се оказа, че годишно работодателите в България, които застраховат служителите, си спестяват близо 100 млн. лева – т.е. това са разходи за труд, който биха заплатили, но служителят няма да е на работното си място, а ще ходи по лекари. Още по-интересното е, че ако вземем предвид все още слабото проникване на здравото застраховане (по наши изчисления близо 2 млн. служители в страната нямат такава застраховка), можем да заключим, че годишно икономиката губи половин милиард лева, или 0,6% от БВП.

– Има ли значение размера на компанията има ли значение при избора на здравна застраховка за служителите?  Кои са другите фактори, които влияят на избора?

Повечето компании избират комбинирани продукти, т.е застрахователен пакет, който включва профилактика, извънболнична помощ, болнична помощ, и възстановяване на разходи за лекарства, очила и др. Някои работодатели желаят по-базов пакет, който покрива най-важните услуги, а други, особено от сфери, където борбата за таланти е ожесточена, искат по-луксозен пакет за служителите си. Общото между всички работодатели, търсещи здравна застраховка е, че за тях служителите са най-ценния актив и искат да се погрижат за тях по най-добрия възможен начин.

– Какви са възможностите за надграждане на здравния пакет с международно покритие и ползване на висококачествени медицински услуги в цял свят?

Има все по-засилено търсене на подобни покрития от наши клиенти и затова през 2016 стартирахме предлагането на международни здравни застраховки „Здраве без граници“ съвместно с една от най-големите глобални застрахователни групи – АХА. Те дават възможност  за болнично и извънболнично лечение на три нива – България, Европа и цял свят, възползвайки се от мрежата на АХА от над 11 000 лечебни заведения по света  и над 75 години международен опит. Това позволява както високо качество на  обслужване, така и не твърде високи цени. Много хора си мислят, че това са скъпи застраховки, но ще споделя, че  един 40 годишен човек срещу 120 лв. на месец може да получи покритие с лимит 4 000 000 лева за болнична помощ в цяла Европа (вкл. Турция). Това е сума, която много хора дават месечно за кафе.

– Каква е политиката ви при настъпване на здравен проблем – насочвате застрахованите към определени специалисти и избрани медицински заведения или покривате разходите, независимо от избора на пациента?

При настъпване на проблем нашите клиенти могат да посетят някое от над 500 лечебни заведения, с които имаме договор за абонаментно обслужване, и при идентифициране със здравна карта или чрез мобилното ни приложение, ще получат съответното лечение без да заплащат. Друг, предпочитан от повечето ни клиенти начин е да се свържат с Кол центъра ни, където работят медицински лица с, които могат да разберат проблема и да насочат клиента към най-подходящото за лечебно заведение (на базата на локалния ни опит и познания, градени повече от 10 години), или да запишат час при конкретен лекар от името на клиента. Услугата е безплатна и високо ценена от нашите клиенти, удобна е и им спестява време, а то, както видяхте от нашите изчисления, е ценно и за служителя, и за работодателя.

Източник списание Мениджър, брой 2, 2017 | стр. 72-73 |