Как се прави чип тунингът

Как се прави чип тунингът, доколко е ефективен и какви са възможните рисковете

Как се прави чип тунингът, доколко е ефективен и какви са възможните рисковете? С помощта на компютър в контролния блок се зарежда нестандартен софтуер. След това системите работят по различни алгоритми и разкриват потенциала на двигателя, увеличавайки неговата мощност.

Разказваме Ви как се прави чип тунингът, колко е ефективен и какви са рисковете.

Как се прави чип тунингът

Съвременните двигатели се управляват от електронни блокове (ECU). Те получават данни от сензори, анализират ги и настройват работните параметри на блока. Блокът за управление е подобен на компютър – съдържа софтуер. Той определя алгоритмите, по които работи двигателят. При проектирането на единици инженерите се опитват да намерят средно положение между нивото на производителност и експлоатационния живот.

Тоест двигателят трябва да произвежда достатъчно количество енергия и в същото време да има голям запас на безопасност.

Потенциалът на двигателя е електронно ограничен и не е напълно реализиран. Това Ви позволява да управлявате автомобила дълго време без сериозни неизправности. Освен това при разработването на софтуер се вземат предвид средните планирани интервали на поддръжка.

Ако двигателят работи при екстремни условия, тогава за запазване на експлоатационния му живот ще е необходимо маслото и филтрите да се сменят по-често.

Екологичните разпоредби също налагат ограничения. При разработването на софтуер се взема предвид спазването на такива изисквания. Чип тунингът е операцията по инсталиране на нестандартен софтуер в контролния блок. Той променя алгоритъма на работа на ECU, така че двигателят да произвежда повече мощност.

За да произведе повече мощност, двигателят трябва да изгори повече смес въздух/гориво. Благодарение на новия софтуер управляващият блок формира сместа по различен начин. Ъглите на времето за запалване също се променят Как се извършва настройката на чиповете на автомобила най-често се извършва с помощта на компютър и специален адаптер, който се свързва към диагностичния конектор OBD II. В някои случаи контролният блок трябва да бъде изключен, демонтиран и разглобен. Това зависи от конкретната кола и конкретното ECU Могат да инсталират фабричен фърмуер – например от по-мощна модификация на колата.