Счетоводство. Видове счетоводни сметки. Според степента на обобщеност счетоводните сметки биват:
Видове счетоводни сметки
Синтетични—съдържат обобщена информация, представена само в парично изражение.
Аналитичен – за предоставяне на подробна информация за отделните обекти, която може да бъде в стойностно, физическо или трудово изражение.
Според предназначението и функциите си сметките в счетоводството се делят на:
Основни: материални запаси (материал), капитал и начисляване.
Коректив: Използва се за отразяване на корекциите.
Оперативни: за разпределение и изчисляване на разходите.
Финансови резултати: за осчетоводяване на приходите и разходите.
Дисбаланс: Отразява обекти, които не влияят пряко на баланса.
Тази класификация в счетоводството осигурява гъвкавост и сложност при отчитането на различни бизнес операции.
Важен елемент от системата е методът на двойно въвеждане, който осигурява баланс между дебит и кредит за всяка транзакция.
Счетоводство за начинаещи
Безплатен курс по счетоводство за начинаещи от нулата е много полезно нещо, защото Без познаване на основите на счетоводството, на които се основава счетоводството, е практически невъзможно правилното организиране на счетоводството, финансовото и управленското счетоводство и разбирането на посочените счетоводни системи. Пътят на всеки счетоводител или финансов мениджър започва с основите на счетоводството.
Съвсем наскоро претърсих целия интернет в търсене на смислен учебник (ръководство за самообучение) по счетоводство, написан за начинаещи. Намирането на добър учебен материал по счетоводство с много примери, които ясно да обясняват основите на счетоводството, се оказа доста трудно.
Защо се нуждаете от счетоводство?
Счетоводството е отговорност на всички организации в държавата. Индивидуалните предприемачи не могат да водят счетоводна документация.
Защо собствениците и ръководството на фирма имат нужда от счетоводство?
На теория да има информация за финансовото състояние на фирмата и нейните финансови резултати за отчетния период. И въз основа на тези данни коригирайте и оптимизирайте дейността на компанията.
Новите мениджъри понякога се чувстват така, сякаш вече знаят всичко за своите дейности, или като водят собствени записи, или като пазят информацията в главите си. В този случай основно в счетоводството се отчита движението на пари и ресурси.